תערוכת בוגרים 2018 "שפה"

יצירת ״חווית משתמש״ היתה מאז ומתמיד תפקידו של המעצב, כדי לשכנע קהל יעד לרכוש 
מוצר או להשתתף בפעילות מסוימת, לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות  או להתרשם מחידוש
מסוים. ״ממשק משתמש״, אותה פלטפורמה, אמצעי, אותה עיצב להעברת המסרים בנושא 
המדובר למשתמש הקצה. 
 
בקצב מטורף נוספות לנו מדיה וטכנולוגיות המפעילות את כל החושים שלנו.
מינוחים ״חדשים״ בשפה המקצועית המייצגים פלטפורמות, מפגשים והתנהגויות 
מפרסם-מעצב-משתמש. אינסוף דרכים ליצירת עולמות מהנים ומפתים להעברת 
חויות ומסרים. הכל נערם שכבה מעל שכבה, לא בהכרח מחליף, מצטרף לעושר קרייאטיבי אדיר.
 
גם כשאנחנו מגיעים לקהל היעד באמצעים דיגיטלים, בטכניקות וירטואליות ובחויות מציאות 
מדומה, המשתמש יראה צורות וצבעים, יקרא בשפה מילולית, ירגיש ביד מה תחושת החומר, 
ירצה לשתות מכלי (מעוצב) שאוחז בידו, מבקבוק (ממותג) שקנה בסופר (שעוצב), אליו הגיע 
במכונית (מעוצבת) ולהתרווח בכורסא (מעוצבת) בביתו (המעוצב) אחרי יום במקום עבודתו 
(הממותג)…….
 
הדיגיטלי הצטרף לפיזי ושניהם יחד, או כל אחד לחוד, יוצרים חויה למשתמש, באמצעות 
איפיון כל מרכיב ומרכיב והתקשורת בינהם: המסר, האמצעים והתנהגות המשתמש. 
לכל תקשורת יש שפה יחודית משלה. הקהל לומד את השפה, מתחבר אליה , מרגיש אותה 
ומבין את המסרים הנאמרים באמצעותה.
השפה תהיה מושפעת מתרבות, מנהגים ומקובלות, אופנה ותוכן, קהלים ושימושים,
אילוצים והמצאות.