עיצוב חווית משתמש והקשר לעיצוב גרפי ולמולטימדיה

בכתבה זו נביא לכם רקע מעשי על תהליך של עיצוב ואפיון חווית משתמש, ועל עיצוב ממשקי משתמש

התהליך מתחיל בכך שאנו מגדירים את הבעיה או את הצורך אותם אנו רוצים לפתור.

לאחר מכן, נמצא את הדרכים לפתרון וזאת באמצעות ניתוח השוק בו אנו פועלים, ניתוח המתחרים, למידה של חוקים פסיכולוגיים, רק אחרי כל התהליך הזה יגיע השלב בו נתרגם את  כל אלו לממשק משתמש, שלב  העיצוב הוא השלב האחרון בשרשרת.

אוקי, אז מהו תהליך האפיון הלכה למעשה ?

User journey – מסע המשתמש

זוהי מתודולוגיה שעל בסיסה נתכנן איך לבנות את המערכת שלנו בצורה נכונה כך שהמשתמש יעשה את התהליך שאנו רוצים שיעבור.

פרסונות (בניית תסריט של קהל היעד הספציפי)

הבנה מעמיקה של מי הם המשתמשים הפוטנציאלים שלנו, מה הסיפור של כל אחת מהפרסונות שלנו, מהם דפוסי ההתנהגות שלה, הם המפתח לבניית חווית משתמש טובה. לא נבנה ממשק שיתואם רק לסוג אחד של משתמש, אלא למספר סוגים, בהתאמה מדויקת לכל סוג.

בתוך כל זה נבחן ונציין מהן הנקודות שבהן הפרסונות יעברו בתוך המערכת הדיגיטלית, ובהתאם לזה לעשות אופטימיזציה.

שלב המיפוי: כמה דפים, מהם הדפים, סדר מדויק של כל פריים, בהתאם למטרות שהגדרנו

שלב השלד: מה יהיו האלמנטים בדף ואיפה יהיו ממוקמים, מה יהיו האינטראקציות בין האלמנטים.

יחד עם שני השלבים הללו זה נתחיל ליצור תוכן מותאם בצורה הדרגתית (הירכיית תוכן) ולצקת אותו פנימה לתוך הפלטפורמה שיצרנו, מערכת אופטימלית יודעת להציג למשתמש במדויק על פי הסטטוס שלו את המידע הרלוונטי, את הכפתור הרלוונטי, בגודל, בצורה, באינטראקציה, מתוך בניית תהליך נכון, כך שהוא מוכן לעבור לשלב הבא.

 

שלב עיצוב ממשק המשתמש

 

רק עכשיו אחרי שהכל תוכנן והכל יושב, מתחיל שלב העיצוב של ממשק המשתמש. זהו למעשה השלב האחרון בתהליך עיצוב חוויית המשתמש. ממשק המשתמש צריך לענות על כל הדרישות שהועלו באפיון ואם זאת לשמור תמיד על מראה הגיוני, נקי, אלגטי ומודרני.  כאשר עובדים עם חברת מקצועית בתחום של עיצוב ממשק משתמש ואפיון חווית משתמש – אפש רלהיות בטוחים כי התוצאות יצדיקו את ההשקעה והזמן שהוקדשו לנושא.

 

לדף המסלול של לימודי מולטימדיה, עיצוב אתרים ועיצוב ממשק משתמש