מה כוללים לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים

 

עיצוב פנים הוא תחום מרתק, המשלב בין יצירתיות אמנותית ושימוש פונקציונלי בחלל. מטרתה של התכנית ללימודי עיצוב פנים היא להקנות לבוגרים שלה את הידע והניסיון בעיצוב חללי פנים בצורה פונקציונלית שתתאים לחיי היום יום שלנו בעבודה, בבית או בשעות הפנאי, אך לעשות זאת בייחודיות עיצובית ועם ערך מוסף אמנותי.

 

מעצבי פנים לא צריכים רק לדעת לעצב ולפתח חלל בצורה יפה, מושכת ופונקציונלית, אלא גם לדעת לעבוד יחד בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע אחרים. הם נדרשים לעבוד עם קבלנים, אדריכלים, מהנדסי בניין, וגם אמנים, מעצבי רהיטים או מעצבי טקסטיל. מעצב הפנים לוקח את כל התחומים העשירים הללו ומשכלל אותם לכדי תוצר אחיד, הרמוני ומיוחד.

 

לימודי עיצוב פנים במכללת תילתן

 

תחום עיצוב הפנים חווה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים בוחרים להשקיע בחללים מעוצבים, בין אם מדובר בבתים הפרטיים שלהם ובין אם מדובר בבתי העסק שלהם. היום כבר רבים מבינים – חלל מעוצב טוב הוא לא רק פריבילגיה או פינוק, אלא יכול להוות  גורם מכריע בהצלחה הכלכלית ואפילו בשקט הנפשי. מעוניינים בתחום עיצוב הפנים? מדובר בתקופה האידאלית להתחיל במסלול המרתק הזה, שנדמה כי הוא רק הופך יותר ויותר פופולרי בקרב לקוחות.

 

יחד עם זאת, להפוך למעצב פנים מקצועי דורש הרבה יותר מאשר יצירתיות וכישרון אומנותי. קריירה מצליחה בתחום עיצוב הפנים דורשת חינוך פורמלי והכשרה יסודית במגוון רחב של אסכולות, החל מהכשרה מסוימת של לימודי נדל"ן לצד כישורי ניהול ושיווק חזקים. כל שלב בהכשרה האקדמית פותח דלת אחרת עבור תלמידי עיצוב הפנים בדרך לתחום.

 

מה כולל מסלול ההכשרה בלימודי עיצוב פנים

 

מסלול ההכשרה בלימודי עיצוב פנים הוא רב תחומי ומטרתו להקנות מגוון רחב של כישורים. לימודי עיצוב הפנים במכללת תלתן מחולקים לשלושה מסלולים שונים: מסלול עיצוב גרפי עם התמחות בעיצוב פנים, תכנית לימודים דו-שנתית, או מסלול תואר אירופאי בעיצוב פנים שאורכו ארבע שנים.

 

תכנית הלימודים משתנה ממסלול למסלול, אך יש כמה תחומים מרכזיים שבהם נדרשים התלמידים להתמקצע:

 

לימודי שרטוט והדמיה – החל מכישורי רישום ושרטוט ועד עיצוב מודלים ורעיונות בתלת-מימד, לימודי שרטוט והדמיה מקנים את הכלים הבסיסיים ביותר עבור מעצב הפנים. מדובר בשיעורים תיאורטיים ומעשיים גם יחד שמטרתם לעצב את תהליך החשיבה והיישום החל משלב התכנון ועד עיצוב הפרזנטציה ללקוח.

 

לימודי נדל"ן – מעצבי פנים אינם נדרשים להיות אנשי נדל"ן, ובכל זאת, לשוק הנדל"ן יש רלוונטיות גדולה גם עבורם. לכן, במסגרת ההכשרה, ילמדו הסטודנטים כלים בסיסיים בתחום קורס לימודי נדל"ן במובן התיאורטי, עם עיסוק בסוגיות כמו שווי שטח, אזורי השקעה, ואפילו תקנות בנייה אזוריות.

 

עיצוב מבנה מגורים – חטיבת הלימוד של עיצוב בתים ומבני מבוגרים מתמקדת בלקוח הפרטי ובשגרת חייו כדייר. הלימודים יתמקדו גם בגישה העיצובית, הכוללת טרנדים בתחום עיצוב הפנים, הבנה בחומרים ובצבעים, וגם בתהליכי עבודה מול לקוחות. מדובר בתחום שהולך והופך לפופולרי בישראל ולחלק בלתי נפרד מעבודתו של מעצב הפנים.

 

עיצוב מבנה ציבורי – החל מאזורים מסחריים כמו חנויות וקניונים ועד משרדים ומסעדות, חטיבת הלימוד של עיצוב מבנה ציבורי מלמדת את הסטודנטים כיצד להתאים את הפתרון העיצובי למטרות עסקיות. מה תפקידו של עיצוב הפנים בהצלחתו של עסק, כיצד מעצבים חלל ליעילות ומה הקשר בין פונקציונליות לאמנות? כל אלה ועוד יהיו חלק משמעותי מחטיבת הלימוד.